Franchising jako forma prowadzenia działalności gospodarczej 1.Franchising (franczyza) licencja na prowadzenie systemu sprzedaży towarów, usług lub technologii pod szyldem firmy, od której licencję kupiliśmy. Jest to długoterminowa umową pomiędzy franczyzodawcą (właścicielem marki) a franczyzobiorcą (korzystającym), w której to umowie franczyzodawca wytycza warunki. Przedmiotem franchisingu joke koncepcja prowadzenia działalności gospodarczej według ściśle określonych procedur i zasad. 2.Zalety Franchisngu a) dla franczyzodawcy: - Może w dłuższym czasie opanować duży rynek nie ponosząc kosztów związanych z rozbudową swojej firmy i obniżając koszty administracyjne; - Ma stałe zasilanie finansowe; franchisobiorcy wnosz 261; opłaty za licencje; - Całe ryzyko działalności i cała odpowiedzialność za własną firmę ponosi franchisobiorca. To zapewnia franchisodawcy zachowanie wysokiej jakości usług i produktów; - - Otrzymuje aktualne informacje od franchisobiorców o rozwoju poszczególnych regionów; to pozwala mu szybko reagować na zmiany rynku. - przychody ze sprzedaży - siła przetargowa b) dla franczyzobiorcy: - Korzysta ze sprawdzonego pomysłu (know-how), ograniczając tym samym swoje ryzyko; - Znana na rynku nazwa firmy i renoma systemu ułatwiają przebicie się na rynku; - Ma zagwarantowaną wyłączność na działanie na danym obszarze; franchisodawca nie zawiera umowy na obsługę danego terenu przez innego franchisobiorcę; - Może kupować produkty po niższej cenie (scentralizow ane zakupy); - Może...If you want to g! et a full essay, frame it on our website: OrderEssay.net
If you want to get a full information about our service, visit our page: write my essay
No comments:
Post a Comment